Tehnici pedagogice interactive în învățământul centrat pe cel ce învață
Programul de perfecționare ,,Tehnici pedagogice interactive în învățământul centrat pe cel ce învață” are drept scop să asigure:
— aprofundarea, extinderea cunoştinţelor şi capacităților cu privire la noile abordări pedagogice inovative;
— formarea competenţelor de aplicare a cunoştinţelor noi acumulate, în practică, de determinare a priorităților, de rezolvare în diferite contexte şi circumstanţe a problemelor specifice domeniului învățării active, educației pe tot parcursul vieții, educației incluzive și proiectării curriculum-ului;
— dezvoltarea capacităţilor de a implementa în practică noi strategii de predare-învățare-evaluare;
— dezvoltarea abilităţilor în vederea utilizării managementului grupei de studenți / elevi, lucrului în colectiv, în echipe.
Programul de perfecționare ,,Tehnici pedagogice interactive în învățămîntul centrat pe cel ce învață” vizează formarea continuă a cadrelor didactice din instituțiile de învățământ de la diverse nivele (nivelul 1-8 ISCED).
Obiectivul fundamental al programului de perfecționare ,,Tehnici pedagogice interactive în învățămîntul centrat pe cel ce învață” este acela de a oferi o bază teoretică și practică aprofundată, care să permită beneficiarilor să-și formeze și exerseze setul de competențe necesare utilizării noilor tehnici pedagogice interactive în sălile de curs. În acest set sunt cuprinse:
- competențe de analiză a noilor tehnici pedagogice inovative;
- competențe de management al lucrului în echipă;
- competențe de proiectare, organizare, desfăşurare, evaluare şi reglare a procesului educativ;
- competențe de formare a unui stil didactic creativ.
Unități de curs:
Nr. crt. | Denumirea unităţii de curs / modulului | Total ore | Numărul de ore pe tipuri de activităţi | Forma de evaluare | Număr de credite | |||
Total | Contact | Studiu individual | Contact | |||||
Direct (curs) | Online + Laborator | |||||||
1. | Perspectivele învățământului în secolul XXI | 30 | 7,5 | 22,5 | 2,5 | 5 | E | 1 |
2. | Dezvoltarea și livrarea unui curs electronic interactiv prin utilizarea instrumentelor TIC | 120 | 30 | 90 | 10 | 20 | E | 4 |
3. | Utilizarea instrumentelor TIC în procesul de evaluare a cunoștințelor | 120 | 30 | 90 | 10 | 20 | E | 4 |
4. | Managementul, implementarea și evaluarea unui curs electronic | 30 | 7,5 | 22,5 | 2,5 | 5 | E | 1 |
Total | 300 | 75 | 225 | 25 | 50 | 4 E | 10 |